Simpel och snabb köttfärssås

Oftast när jag gör en köttfärssås är det för att jag har ont om tid, är stressad eller att det är sent på kvällen när man kommer på att man behöver en matlåda dagen efter.

Så här kommer mitt simpla recept på god köttfärssås:

500 g blandfärs
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 burk krossade tomater ca 400 g
ca 1 dl vatten

Salt
svartpeppar
en skvätt tabasco
oregano
Basilika

och nu till den hemliga ingrediensen: Felixs tomatketchup med svartpeppar. Gud va gott det blir. För att piffa till det kan man även riva ner lite morot i köttfärssåsen.
Servera detta med kokt spagetti.
/Vad för mat?
Postat av: Minna
URL: http://smsalåna.nu 2011-05-07 / 19:07:32

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.


Postat av: BY EMMA & ALMA
URL: http://almaemmach.blogg.se/ 2011-08-25 / 21:21:06

vad e receptet till kakan till vänster på din header?:D


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...