Sugen på något riktigt smarrigt? KOLLA HIT!!!

Sugen på något riktigt gott idag? Det här en faktiskt den ända glass jag någonsin har gjort och den är riktigt god. Det var frugans mamma som introducerade denna glass för mig och jag har älskat den sedan dess.
 
Saffranglass med hallonsås:
1pkt saffran
3äggulor
1/2 dl socker
1/2dl honung
3dl grädde
 
Hallonsås:
1pkt frysta hallon ca 200g
Florsocker
Ev. vattan
 
Vispa äggulor,socker, honung och saffran till en pösig smet. Blanda äggsmeten med vispgrädden. Klä en avlång form med plastfolie. Häll i smeten och frys över natten. Ta fram glassen 10-15 min före servering. Tina hallonen, kör i mixer. Smaksätt med florsocker efter eget tycke. Späd ev med lite vatten ifall såsen blir för tjock.
 
Denna glass är så otroligt god och ni kommer inte att bli besvikna.
/Vad för mat?
Postat av: stolta mamman
URL: http://stoltamamman.se 2012-10-18 / 11:27:33

Kanske vi kan bjuda på ännu en gång när jag fyller?


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...